Zakaj Rahelin vinograd?

»Z besedami se ne da opisati, kako hvaležna sem, da sem se lahko udeležila tega vikenda. Bila sem tako izgubljena, osamljena in prestrašena. Sedaj vidim upanje, radost in veselje. Bog je bil navzoč na vsakem koraku poti. Vikend je bil izvrsten.«

Vikend daje možnost, da pregledamo svojo izkušnjo splava. Opredeliti moremo načine, na katere je izguba vplivala na nas v preteklosti in sedaj. Pomaga nam, da si priznamo nerazrešena čustva, s katerimi se mnogo oseb bojuje po splavu. Zaradi čustvene otopelosti in skrivnostnosti, ki pogosto obdajata izkušnjo splava, lahko v nas ostanejo nasprotujoča si občutja. Ta potlačena čustva pridejo na površje kasneje in so morda simptom poabortivne travme.

Kaj pomeni »Rahelin vinograd?«

Ime »Rahela« izhaja iz Stare zaveze Svetega pisma. O njej piše tudi prerok Jeremija: »Tako govori GOSPOD: Glas žalovanja se sliši v Rami, bridko jokanje. Rahela objokuje svoje otroke, ne dá se potolažiti zaradi otrok, ker jih ni več. Tako govori GOSPOD: Prepreči svojemu glasu jok, solze svojim očem, kajti tvoje delo bo poplačano.«

Zakaj vinograd?

Podoba vinograda prinese mnogo predstav. To je prostor, kjer trte rastejo, so obrezane, privezane in očiščene, da morejo dajati obilnejši pridelek. Verjetno najbolj pomembna povezava z vinsko trto izhaja iz prodornih in ganljivih Jezusovih besed, ki jih najdemo v 15. poglavju evangelija po Janezu: »Jaz sem trta, vi mladike. Kdor ostane v meni in jaz v njem, ta rodi obilo sadu, kajti brez mene ne morete storiti ničesar.«

Središče Rahelinega vinograda je ta svetopisemski odstavek, saj gre za duhovni in čustveni ozdravitveni proces. Ko poskušamo razumeti misterij smrti, gledamo k Bogu v času osebnega stresa, travme in izgube človeškega življenja. Smrt, ki jo povzroči splav, vodi k mukam in intenzivnemu hrepenenju po nekom, ki ga ne moremo dobiti nazaj. Jočemo. Prikličemo obžalovanje, našo vlogo v tem, kar se je zgodilo in otroka, ki ga pogrešamo. V teh bolečih trenutkih izgube namreč iščemo smisel.

V mnogih svetopisemskih vrsticah vidimo podobe, kako Bog govori o obnovi nerodovitnih vinogradov v njihovo polnost. Naslednji odlomek odseva isto potovanje, kot ga boste doživeli v Rahelinem vinogradu:

»Zato, glej, jo privabim, popeljem jo v puščavo in ji spregovorim na srce. Potem ji od tam dam njene vinograde in dolino Ahór naredim za vrata upanja. Tam bo odgovarjala kakor v dneh svoje mladosti, kakor na dan svojega odhoda iz egiptovske dežele. Lok in meč in orožje bom zdrobil v deželi in dal, da bodo varno počivali« (Oz 2).

Eden odgovor na “Zakaj Rahelin vinograd?”

  1. Z duhovnimi vajami Rahelin vinograd (v nadaljevanju RV) sem se seznanil preko literature, ki jo je p. Vili Lovše prinesel iz Rima. Tako se je v meni porodila želja, da bi začel sodelovati v tem poslanstvu. Prilika za to se je ponudila med mojim študijem na Irskem, kjer sem se pomladi leta 2014 udeležil duhovnih vaj RV, naslednje leto pa sodeloval kot duhovnik v Irski ekipi RV. Lansko leto sem povabil v Slovenijo kot predavateljico na Nikodemovih večerih Bernadette Goulding, voditeljico RV na Irskem. Po zaslugi njenega pričevanja bomo meseca junija imeli prve duhovne vaje RV v Sloveniji. Z ustanoviteljico RV Thereso Karminski Burke sem se prvič srečal na seminarju v Londonu, pred kratkim pa tudi v Medugorju, kamor je romala z ekipo sodelavcev Rahelinega vinograda. Srečanje in pogovor z njo in drugimi sodelavci je bila dragocena spodbuda.
    Psihologinja Theresa Burke je pričela s prvo terapevtsko skupino za ženske po splavu v ZDA leta 1986, po ustanovitvi Centra za ozdravljenje po splavu. Leta 1994 je objavila delo z naslovom »Rahelin vinograd: psihološko in duhovno potovanje k ozdravitvi po splavu.« To je edinstven model skupinske terapije, ki ponuja zelo konkretno čustveno izkušnjo za ženske, ki žalujejo, ker so svoje otroke izgubile s splavom. Leta 1995 je Theresa preoblikovala in razširila program v obliko vikend duhovnih vaj. Kmalu so osebe, ki so iskale ozdravljenje, začele prihajati tudi iz drugih držav.
    Duhovni vikendi so se pričeli širiti po ZDA zaradi svoje dramatične učinkovitosti. Leta 1999 jih je bilo 18, leto kasneje pa 35. Leta 2015 je imel Rahelin vinograd 700 duhovnih vikendov letno. Potekali so v 47 ameriških zveznih državah in v 25 drugih deželah, v mnogih so v nastajanju.
    Vsak vikend sestavlja skupina ljudi, ki so se izšolali v procesu Rahelinega vinograda. Med njimi so profesionalni svetovalci, moški in ženske z izkušnjo splava, ljubeči in neobsojajoči prostovoljci ter duhovnik. Duhovni vaje RV dajejo udeležencem možnost odmakniti se od vsakdanjih zahtev dela in družine ter se osredotočiti na boleč čas v svojem življenju skozi podporen in neobsojajoč proces. Odmik omogoča globlji vstop v proces žalovanja in pomaga videti posledice splava. Duhovne vaje obsegajo več konkretnih vaj, ki omogočajo pogovor o žalosti in trpljenju. Vaje pomagajo udeležencem, da se povežejo med seboj in z Božjo ljubeznijo. Duhovne vaje pomagajo udeležencem sprejeti odpuščanje zase in za druge. Na duhovnih vajah je priložnost, da se udeleženci globje povežejo s splavljenimi otroki in se jim izkažejo spoštovanje tudi v pogrebnem obredu.
    Vikend je zelo zahteven, vendar tisti, ki so pripravljeni potovati skozi svojo žalost, izkusijo ozdravljenje. V tem, kar se je zgodilo, najdejo globlji pomen in dovolijo Bogu, da njihovo tragično izkušnjo preobrazi v nekaj, kar daje upanje, svobodo in mir. Rahelin vinograd je za tiste, ki intuitivno vedo, da je življenje dragoceno. To je najboljši kraj za priznanje izgube nenadomestljivega življenja in za žalovanje, ki izhaja iz izgube nekoga, tako intimno povezanega. Žalovanje in obžalovanje sta nujna mejnika, ki ju moramo preseči, da se naše življenje lahko nadaljuje. Ko je proces končan, je tukaj nov začetek. Lahko odkrijemo svoje življenje in začnemo ceniti človeško krhkost. Skozi intimno srečanje z Bogom spoznamo, da smo ljubljeni.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja